Sådan kommer jeg igang med træningen igen

Efter at jeg er flyttet sammen med kæresten, i en ny by, og længere væk fra mit arbejde end tidligere, har min træning i motionscenteret været på stand-by.
Dels fordi pigerne og jeg har skullet ‘lande’ og dels fordi vi har skullet få en hverdag op at køre igen.

Min arbejdsplads ligger nu ca. en halv times køretur væk, og det er slet ikke slemt med den køretur. Men det gør, at jeg ikke har overskud til at tage i træningscenteret før om aftenen, hvor familien ofte først er samlet, og så har jeg ikke lyst til at skulle afsted i motionscenteret.
En anden ting er, at jeg nu skal køre, for at komme i motionscenteret, hvor jeg tidligere kunne nøjes med at gå i 2 minutter, og så var jeg der.

Jeg har vendt og drejet mulighederne for, hvordan jeg skulle kunne få det hele til at hænge sammen. Men jeg har desværre ikke kunnet få regnestykket til at gå op, og få det til at fungere som jeg gerne ville.

Jeg har snakket med min kæreste om, at vi skal cykle sammen. Altså bare på vores almindelige cykler ude i naturen 🙂 Det glæder jeg mig meget til (skal nok bare lige have opgraderet min cykel til mere end en gammel slidt havelåge 😀 )
Men det er ikke alt: Her i huset har min kæreste et musikrum og musikstudie.  I det rum er der rigeligt med plads, og et stort TV hænger på væggen, og sidst men ikke mindst: Der er aircondition 🙂

Så nu har jeg indrettet mig et lille hjemme-fitness-studie i musikrummet med en kettlebell.

IMG_9302

Hvis du ikke ved hvad en kettlebell er, så er det en håndvægt der ligner en thekeddel. Kettlebells er støbejernskugler med støbt håndgreb. Den stammer fra træning i den russiske hær.
En kettlebell giver en dynamisk træning frem for statisk træning, og derfor effektiv i kampen med kalorieforbrændingen.

Og når det bliver for nemt med den kettlebell jeg allerede har, så opgraderer jeg den til en der er nogle kilo tungere osv. 🙂

Jeg streamer en Youtube-kettlebell-træningsvideo op på den store TV-skærm, og så er det bare igang 🙂

I går morges var den første gang, og det gik faktisk godt, på trods af en lang trænings-sommerpause. Jeg er lidt stolt af mig selv.
Jeg skal træne 3 gange om ugen, så mandag morgen, onsdag morgen, og så en gang i løbet af weekenden, så skulle jeg være dækket ind 🙂

Grunden til at jeg giver kettlebeltræning en chance er bl.a. fordi

  • Jeg kan træne her hjemme, uden at skulle have store maskiner stående (motionscykel, cardiomaskine m.m.), som bare samler støv 😉
  • Den er det bedste redskab til styrke og fedtforbrænding (4 x så megen forbrænding som på eksempelvis en cardiomaskine)
  • Kettlebell-øvelserne er selvkorrigerende, dvs. man kan let mærke hvis man skal justere teknikken
  • Det er let at gå til
  • Jeg får en yderst effektivt workout på ingen tid og på minimum plads.

Jeg afsluttede min kettlebelltræning med at hive i nogle elastikker….bare for at føle at jeg strammer lidt op – hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg aldrig det vil stramme så meget op, at det kan ses, men det kan HELT sikkert føles 🙂

Hvis du vil igang med en effektiv træning, uden at skulle melde dig ind i et motionscenter, så ser jeg helt bestemt muligheder i denne form for træning. En kettlelbell fylder jo ikke noget, så pladsmæssigt er det jo helt perfekt 🙂

Hep hep, om ingen tid er jeg atter i top form 😉 Vil du være med? Så hører jeg gerne hvad din erfaring er. Måske vi kunne udveksle træningsøvelser? Jeg er frisk!