Det kan godt være sundt at gå rundt i ring

Jeg er begyndt at gå rundt i ring – i sundhedens navn!

Efter at pigerne og jeg flyttede på landet og væk fra byen, blev jeg nødt til at opsige mit medlemsskab i det lokale motionscenter. Planen var så at jeg ville meldes ind i et nyt, tæt på min nye bopæl. Men da jeg nu har en længere køretur til og fra arbejde, kan jeg desværre ikke holde til at gå i motionscenteret når jeg kommer hjem fra arbejde. Og at komme afsted om aftenen kan jeg slet ikke overskue.

Jeg har VIRKELIG savnet at gå i motionscenteret. Inden vi flyttede var jeg minimum afsted 3 gange om ugen. Nu kan det mærkes på både konditionen og bukserne efter 5 måneder uden et besøg i et motionscenter.

Derfor tog jeg forleden en beslutning om at jeg SKAL igang i et motionscenter igen. Det er virkelig det der virker bedst for mig. Men hvordan?
Så kom jeg til at tænke på, at lige overfor min arbejdsplads ligger der et LOOP fitnesscenter. BINGO! Der var løsningen:

fitness_til_clienti

Når jeg har fri fra arbejde, er det bare om at tage over på den anden side af vejen og motionere i LOOP.
Konceptet er genialt (følgende beskrivelse er fra LOOPs hjemmeside):

‘Træningen foregår som cirkeltræning ved 16 maskiner placeret i en cirkel. Man starter sin træning på en maskine et vilkårligt og ledigt sted i cirklen – og guides automatisk rundt ved hjælp af et DING, der er indlagt i musikken. Der er 45 sekunder mellem DING lydene, det betyder at man typisk træner 40 sekunder på hver maskine, og bruger 5 sekunder til at skifte.

For langt de fleste vil den passende træningsmængde være to omgange af hver 12 minutter. Ved at træne 24 minutter to til tre gange om ugen vil der hurtigt opnås mærkbare, positive resultater. Træningen gøres individuel, dels ved at indstille maskinerne på den ønskede belastning – og dels ved den intensitet øvelserne udføres med.

Dine resultater afhænger af din indsats. Så simpelt er det.

LOOPs cirkeltræningskoncept er baseret på Høj Intensiv Interval Træning (HIIT). Nogle af fordelene ved HIIT er blandt andet, at det booster din fedtforbrænding og din efterforbrænding, det styrker din kondition og du kommer hurtigere i god form.’

randers

Billedet er fra LOOP

Jeg startede i fredags, og HOLD NU OP hvor var det skønt at komme igang igen!
Planen er at jeg skal træne hver tirsdag, torsdag og fredag. Jeg glæder mig 🙂

Jeg ser frem til at jeg atter synes at mine bukser sidder som de skal og at mit velbefindende atter er på sit højeste.
Så som du netop har læst, er det ikke altid helt skidt at gå i ring 😉